FÖRKYLNINGS TIPS!

Ja nu tänkte jag så här att det är ju så himmla många som är fökylda och så då tänkte jag att jag lägger ut lite tips på vad man kan göra.
Alltså mina tips är:

1. Tvätta händerna ofta! Eftersom man har så himla mycket bakterier som man bär runt på sina händer. Det här är mycket viktigt om man ska äta något eller om man (av någon anledning) måste peta sig i munnen.

2. ALVEDON/IPREM! Mina två nya bästa vänner. Vid mycket alvarlig förkylning rekomenderas 2 st/ 4 timme. Detta beror dock på hur mycket man klarar! Efter en halvtimme brukar de börja verka oh då ska man ligga nedstoppad i sängen med massa kläder för att man ska svettas ut alla bakterier (låter vidrig men det funkar) sedan tar man en dusch för att tvätta av sig dem.

3. Drick massor av vätska! Te, juice, vatten, kaffe...vad man nu vill dricka dock kan kolsyrade drickor bräna i halsen vilken inte är rekomenderat. Nu ska jag även berätta vad jag drack när jag var sjuk. varje dag drack jag minst 5 koppar nyponte, jag vet att det inte låter så gott men det är det faktiskt, med lite socker är det en perfekt sjukdryck men som sagt smaken är som baken. :)

4. Mitt sista tips är brustabletter, på tuben står det Friggs Echinacea, ser ut som på bilden nedan. De här brustabletterna är ett traditionellt naturläkemedel som används för att lindra förkylning. Själv så åt jag dessa, och jag kan ju bara säga att de här tablettera är undertabletter. I vanliga fall hatar jag brustabletter men de här smakar rätt okej.

5. Ångbad. Koka upp en kastrull vatten, lägg det på ett bord som du når sittande, sätt dig med huvudet böjt över kastrullen och lägg en handuk över. Detta sätter igång näsan om man är teppt i den.

Ja ni det var allt från care-doktorn. Hoppas förkylningarna försvinner!

//K

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lägger till att man inte bör sitta bredvid hostande martin!

2009-11-18 @ 14:22:55
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!

2009-11-18 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0